fredag 1 mars 2013

Fredag!

Hej hopp! I stan får man inte ens åka i 50km i timmen överallt utan det är både 30 och 40 här och var. Men ute hos mig på landet är det 70 på alla grusväger. Man får heller inte lägga väg gupp för att hindra farten. Man kan ju undra vad det är för skillnad på våra barn/djur mot stats barnen. Jag tycker i alla fall att det inte är rättvist att när barnen på landet ska kliva av skolbussarna så kan bilisterna susa förbi i 70. Men i stan bara 30. Jag hör då till dom som tycker att det är bra att ha 30 utanför skolor mm. Men jag tycker att det samma ska gälla oss som bor vid grusvägarna med. I dag kom jag gående hemma och jag hörde på håll hur en bil kom, men innan jag visste ordet av var han om mig på bredsladd, vinterväg ogrusad. Nice? not!! Det värsta är att han åkte nog faktiskt ganska lagligt för att hålla bilen på vägen i 70 i dag så sladdar det rejält. Och vi har ju 70 i skogen,hm. Visst tänker många man ska inte köra fortare än man behärskar bilen, jo jo. De stämmer för de flesta av oss som har lite innanför pannbenet, men tyvärr så har en och annan rallykalle helt tappat huvudet. I dag ska jag ta mig in till stan en stund för att handla lite. Hoppas att det finns någon fin topp som vill följa med mig hem. Trevlig fredag alla, kram så länge! Behöver nog åka och köpa något gott till glaset i kväll med!

1 kommentar:

Annons