tisdag 12 mars 2013

Tisdag!

Hej hopp! Kattungarna Måndag och Tisdag har blivit stora, de är så roliga att leka med, de bjuder mig på så mycket skratt om dagarna. Mamma Maja och fostermor Mini Marie är inte lika roade av deras framfart. Pappa Findus däremot tittar lite roat på och ibland leker han lite med dom. Min Fina lilla Fagra äter sin Frukost ute. Hästarna tyckte från början att det var konstigt att de inte skulle äta inne, och var väldigt otåliga medans jag förberedde frukosten ute, men nu står de stilla och vet att det vankas gott bara de kommer ut. Jag som tar in hästerna på eftermiddagen får ett par timmar extra i hagen på morgonen, det är ganska skönt för ett par mocktrötta armar. Det blir betydligt mindre i boxen när hästarna äter ute på morgonen. Det är fortfarande väldigt halt ute, det är som brodden inte får fäste i den hårda isen, men däremot på de snöiga skaten är det riktigt bra fäste. Tänk att det har blivit kul att rida igen, ett tag förra året kunde det göra mig detsamma. Kanske berodde det på omständigheterna i livet. Men så är det väl med allt, ibland hinner man helt enkelt inte och om man tröttnar i bland efter 40 års ridande, kanske det inte heller är så konstigt. Men nu har jag nya mål att träna för som jag ser fram mot! Välkommen fina vår och hoppas att jag får en kanon ridsommar, för jisses vad kul det är!! Nu mitt dagliga Glamor, kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons