torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag Novell

.....Erik brydde sig inte om att gå fram till båten, han vände om och gick hemåt igen. Han funderade; Jag har alltid känt en stor samhörighet med Beata, men alltid också känt ett stort främmandeskap med henne. Han hade redan från början, ja redan från den dagen Sara kom hem från BB inte sett några som helst drag av Wahlström i henne. Men han har under alla år valt att inte ta upp det till ytan. -Hej pappa Ropade Beata när Erik kom innanför dörren, var är mamma? Jag vet inte , ljög Erik, jag kom just in med tåget. Mamma håller på att fixa med en överraskning till dig, tror jag ,sa Beata. -jo, tack mumlade Erik det vet jag nog. När Sara sen kom hem några timmar senare, sken hon upp när hon såg att Erik var hemma, halloj på dig ,sa hon och kramade om honom. Hej själv sa han. Han kramade om henne, hon kändes så äkta som hon faktiskt inte hade något att dölja för honom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons