onsdag 20 mars 2013

Onsdag Novell.

...Där är dom, ropade Erik till Tomas. Den lilla båten med tjejerna kom tuffande fram bakom ön, hallå ropade de, nu är vi äntligen här! Sara kastade tampen i land till Tomas som fångade upp den. Vilken storm det håller på att blåsa upp till. Tur att grillstaden ligger i lä, så vi får till någon mat, sa Lena. Medans Tomas var och hjälpte tjejerna i land så hade Erik roddat grillen. Bara att fräsa på kycklingen nu, sa Erik. Sara plockade fram duken, besticken och kristallglasen. Bara en kandelaber nu som fattas ,sa Tomas med ett leende. Det är nog bara Sara i hela världen som tar med finporslinet ut på en ö, men det är charmigt och på något sätt smakar alltid maten bättre på fin tallrikar, och vin ska avnjutas i kristallglas! -Jag hörde att de skulle på mässan hela nästa helg, sa Lena. Ja, Sa Sara helt kort. Tänk om jag skulle få hänga med, eller får frisörer inte tillträde till eran fina designervärld, sa Lena med ett skratt. Tomas ska ska oxå vara borta från fredag till söndag, så jag har en helledig helg, sa hon. Sara och Tomas bytte blick en kort sekund. Nej Lena, sa Sara jag ska jobba hela tiden men en annan gång. -Vad ska du göra , sa Erik. Jag hörde att du inte skulle med och jaga på Lördag och söndag. Vi har ju storjakt med inbjudna hundförare från norr. Jag, ska jobba sa Tomas undanflyende, va hela helgen sa Erik? Japp, sa Tomas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons