fredag 29 mars 2013

Långfredag!

Hej hopp! När jag var liten var långfredagen en riktig pina. Man bara väntade på att äta någon god mat på kvällen. Allt gick i svart vitt. Att titta på de 2 kanaler som erbjöds då var det kanske på 1;an Döden, med Ingemar Bergman och på 2;an något magasin som handlade om Jesus Dagens händelse var rapport inte ens Drutten och Gena visades då. Affärerna och kioskerna var stängda, ve om man fick en peng i påsk ägget, det gick ju inte ens att handla upp på samma dag, I dag har jag varit och shoppat, allt är öppet! Det blev ett par nya jättesnygga bruna Jodhpurs med stålhätta. Jag ville att ett par nya ridbyxor skulle flytta hem till mig, men jag hade gubben med mig, så provande och tittande får bli en annan dag när ingen står och stampar utanför provhytten ,hi. Jula fick ett besök, nya lysrör inhandlades till stallet. Och jag funderade på att köpa ett par arbetsbyxor, dom finns nämligen i både rosa och lila. Men det får bli en senare historia. Helstekt Entrecote och potatisgratäng får vi smaska på till kvällsmat, rioja i glaset och Let`s Dans på tv, fredagen är räddad. Glad påsk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons