måndag 18 mars 2013

Måndag Novell.

...Erik vaknade av att det knackade på dörren, hallå är det sjusovere som bor här?. Sara sov oxå fortfarande och flickorna hade nog heller inte vaknat. Erik masade sig ur sängen och öppnade. Det var grannen Tomas som knackade på. God morgon ska du med en sväng ut på sjön? Det är alldeles spegelblankt ute. Javisst sa Erik gärna. Jag hoppar i kläderna och kommer över. Jag sticker ut med Tompa på sjön ropar Erik till Sara, ok. jag sticker och tränar nu på fm, sen går jag in till Lena och kollar om vi oxå ska ta lilla båten och komma ut till holmen, så kan vi grilla lite lunch, vill du det. Det skulle uppskattas, sa Erik. Sara klädde sig i träningskläderna hemma, det var skönare att duscha hemma efteråt. Det är viktigt att klä sig fint när man går till gymmet, Sara har alltid de senaste träningskläderna, hon spenderar en förmögenhet på kläder i månaden. Hon äter lite frukost innan hon sticker i väg. Sara tänker först ta cykeln men ångrar sig, jag kan ju jogga så slipper jag värma upp på crosstrainern, den är så himla tråkig. Hon joggar över Tosteröbron upp mot gamla torget och tar till höger, gymmet ligger på stora gatan. Hon torkar av lite svett från överläppen och rättar till håret, läppglanset får förstås inte glömmas. God Morgon , säger Boris. Hennes personliga tränare, finfrämmande så här på lördags förmiddagen. Hon hade inte bokat med honom i dag, utan tänkte köra lite själv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons