söndag 17 mars 2013

Söndag Novell.

...Sara var en sån självständig människa, hon kan ju inte bli arg om jag inte passar tider, damen själv i fråga blir kvar på kontotet med färger och tyger till både midnatt och i bland efter. Hon går alltid upp i alla uppdrag som hon tar sig an, det händer att hon övernattat i studion ibland när det är dax för slutklämmen på en ny villa eller affär som hon har stylat... De tog för sig av den torra och lite vissna maten, hällde upp lite vin i glasen, Erik tände en ny brasa i kaminen, de satte sig i soffan och började mumsa... Jag bli borta hela nästa helg, säger Sara Jag åker fredag em, och kommer inte hem förrän på söndag någon gång. Det är ju hemmässan i Älvsjö, många av de som vi handlar från kommer att vara där. Men det gör väl ingenting. Du skulle väl jaga vildsvin på Helgarö ? Ester skulle åka iväg med några kompisar till Göteborg, och Beata kan sova hos mormor och morfar. Ja, sa Erik det får ordna sig. Erik var trött, han kände Att sängen kallade, John Blund var inte långt borta. Jag går och lägger mig säger han, gör du det, sa hon. Jag kommer straxt. Sara hörde att Erik prasslade med täcket och satte på radion som han alltid gör, då pep hon ut i köket och ringde, Hej det är Sara, jag kommer som bestämt, Erik tror att jag är på mässa. Puss vi ses.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons