tisdag 5 mars 2013

Tisdag!

Hej hopp! I dag har jag färgat mamma i håret, en riktigt fin djupbrunfärg med lite inslag av brons. Hon blev så fin, ja nästan 10 år yngre enligt min pappa;) Jag klippte pappa med, han har så mycket hår fast han nästan är 80 år, jag hade gärna ärvt mitt håranlag av honom, men så är inte fallet,hi. Jag som alltid har varit korthårig och trivts bäst i det,. håller på att sparar ut lite grann för jag vet inte i vilken gång i ordningen Men jag håller nästan på att lyckas. Tofsen blir längre för var dag. jag som alltid även bleker håret har stått ut i en ganska trist gul brun färg, men som sagt den som vill vara fin... Men jag har bestämt att runt maj åker ljusa slingor i igen. Hoppas att håret har fått vila tillräckligt länge då från hårprodukter så det håller. Annars får jag väl som vanligt konstatera att jag passar bättre i kort och ljust hår,ha ha. Och spara nästa gång det är mösstid. Takdroppet fortsätter, jag tycker att det är så skönt, men några av mina hästar gillar inte riktigt när det kommer kanande ner från taket och kryper glatt in i boxen efter en dag i hagen. Paddoken är nästan helt fri från snö, jag var tvungen att provrida lite där i går, det är så skönt att se grus igen. Pälsfällningen är igång på riktigt. Allt jag har är hårigt, även privata kläderna som hänger intill hästkläderna blir håriga. Jag gillar ju sommarhästar, så det är skönt när all gammal päls är borta och man får duscha hästarna efter en vinter. Jag har ju inte gjort det speciellt lätt för mig med 1 gul, 2 vita, 1 isabellschäck och en musblack allt hår är ljust och jag som gillar att ha svarta klader på mig, hm. Storhästen är ju brun och fäller så där lite lagom. Nu sitter jag och väntar på att ta in flocken, sen blir det nog lite ridning. Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons