fredag 22 mars 2013

Fredag Novell.

.....Sara och Erik träffades som unga , de pluggade båda två och efter de var utexaminerade, gifte de sig och fick Ester. Dom levde ett lugnt trivsamt liv, Ester var ett fint litet barn. Men efter några år blev det lite tristess, Erik jobbade jämt. Sara jobbade halvtid, Sara började träna varje stund hon var ledig och Ester var på dagis. Hon tränade allt, det var gym, dans, kampsport. När Erik kom hem på kvällen åt dom, han lekte lite med Ester sen blev det soffan och tv tittande. De gled från varann. Dom levde varsitt liv. Det fanns en kille som lämnade på dagis samtidigt med Sara på morgnarna, en morgon sa han, får jag bjuda dig på en fika? Sara blev snopen men tackade ja. De tog en varsin stor kopp rött te, som doftade ljuvligt. -Vill du ha en smörgås till, de har fina räksmörgåsar här, sa han. Ja, jag brukar inte äta så mycket smörgås, men låt gå för i dag, sa Sara. När de satt i solen mitt i mot varann kom Sara på att hon inte visste vad han heter, Jag heter förresten Sara, sa hon och sträckte med ett skratt fram handen. Jag vet, sa han . jag heter Tomas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons