tisdag 26 mars 2013

Tisdag!

Hej hopp! Så där ja, nu har vänster axeln fått så den tiger. Undrar om det inte finns någon skena som jag kan stoppa in den i så den hamnar på rätt plats i rätt ögonblick. Bara min vänstersida slappnar av och jag blir jämn, faller hästarnas bogar rätt, för att jag kommer rätt i sadeln. Sätes hjälpen är ju som alla vet konstant, så den är jätteviktig att den ger rätt direktiv till hästen, är man minsta sned och belastar hästen fel, så blir det fel omgående , och då hjälper det inte hur man än försöker med de sekundära hjälperna som hand och skänkel. Att det morrar lite i hästarna för dagen beror också på att dom har lite träningsvärk. Dom har blivit lite bortskämda här en stund med att inte behöva prestera korrekt. När halkan har varit som värst har jag bara motionerat dom. Inte krävt lika mycket lydnad och korrekthet som vanligt. Efter som jag har haft mindre tid än vanligt och har det fortfarande, så rider jag inte riktigt än fullt ut som jag brukar. Men jag är på gång, helt klart. Målet är att 1 maj ska både Mosi och Hrimnir vara så i gång att om jag vill rida program på bana så ska de orka leverera både i kondition och styrka. Och varför sitter jag här framför datorn, nej hu ner till stallet och rida i det fina vädret, kram så länge!

1 kommentar:

  1. Visst blir man så taggad av solen :-) när är det lägerdags? Kram Natalie och Pjakkur

    SvaraRadera

Annons