fredag 15 mars 2013

Fredag!

Hej hopp! Kalla morgon, men ack så vacker, om än lite tråkig att leva i. Burrr jag fryser. Små fåglarna hackar frukost i Kenneths matlåda som han har gjort åt dom. Jordnötssmör visade sig att våra fåglar är alldeles tokiga i. Vi köper fågelbollar och hänger ut, men jordnötssmöret går först! I dag ska jag beställa tårtor och smörgåstårta till pappas födelsedag. jag skulle vilja göra smörgåstårtan själv, men inser att tiden inte räcker till. Jag gör nämligen jätte fina smörgåstårtor, men de vanliga tårtorna ska vara köpetårtor tycker jag, dom kan i alla fall jag inte konkurera med. Jag är en god och duktig matlagare, jag är smaksäker och modig i köket. Jag tycker att det är kul att laga mat. Men någon konditor konmmer jag inte att bli. Klart jag kan baka, men det roar mig inte. Så eftersom jag inte provbakar och mixtrar i köket med bakningen kan jag alldrig bli bättre, eller modig att prova vissa nya ingredienser i bakningen, eftersom jag inte vet hur det blir. Jag håller mig till vanliga bullar dom är goda. Matlagning och ridning är på samma sätt, ja så är det nog med allt. Man måste rida mycket och gärna olika hästar, våga prova nya saker, för att bli riktigt bra. Man måste våga utmana sig själv, det bästa med mina grenar är att hästarna ger positiv feedback på bra ridning och går då korrekt, och med matlagningen, då ser jag ganska snart på gubben om mitt nytänk funkar i köket. Jag har några hektiska dagar fram för mig, i morgon blir det häst för hela slanten, på söndag fyller pappa 80 år, då blir det kalas, på måndag återbesök med mamma på sjukan. Så grattis till mina hästar det blir en spontanvila i några dagar. Nu ska jag ta lite frukost innan dagen sätter igång på riktigt. Trevlig helg alla där ute, kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons