lördag 30 mars 2013

Påskafton Lördag! Novell.

.....Jag sticker nu ropar Sara till Erik. Erik kommer till dörren och pussar henne hejdå. Ha det så bra på mässan och jobba inte ihjäl dig. -Nej, det ska jag inte göra, sa Sara och gav Erik en smällkyss mitt på munnen. Ungarna sticker också, så du har hela helgen för dig själv. Jag ska jaga i dag och i morgon, så jag blir inte heller hemma så mycket, svarade Erik. När Sara var framme vid tågstationen tittade hon sig snabbt omkring , när hon såg att hon var ensam på perrongen, vände hon på klacken och gick där i från. Hon gick förbi kyrkogården svängde av mot höger vid cementfabriken fortsatte fram till korsningen vid de nybyggda radhusen (som bara en familj har flyttat in i.) Där stannade hon och väntade, det dröjde inte länge innan en grön Saab 9-5 stannade och tog upp henne. -Vad kul det ska bli, sa Sara. -ja, svarade Tomas. Erik kommer att bli så överraskad när du kommer hem. Är det nästa helg som du vill att vi ska avslöja överraskningen för honom? -Ja, sa Sara men jag måste ta min examen först. När de hade åkt i nästan en timme svängde de in mot Östra Malma. -Här är det ,sa Tomas. -Vad fint det är, tänka att få vara här en hel helg, sa Sara... Åja du kommer att få plugga hårt, tänk på att det är en intensivkurs du har anmält dig till.- Men du får ta väl hand om dig. Jag kommer på söndag kväll runt 20.00 och hämtar dig. Tomas lämnade av Sara och vände hemåt Strängnäs igen.... -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons