fredag 8 mars 2013

Fredag!

Hej hopp! Mitt hästliv sätts verkligen på sin spets just nu, hm. Jag har en skotare hemma på gården i dagarna, själva traktor ljudet är ju inget som de flesta av mina hästar lyfter på öronen åt. De är så vana. Det är både bra och dåligt att ha hästar med mycket rörelse runt, det som är bra är att hästarna blir vana, dom blir stabila istället för om man har dom på en gård utan liv och rörelse. Det som är mindre bra är att vissa hästar är så mycket flykt i , dom kanske är unga och orutinerade av världen fortfarande, det är hingst som är värre än en vakthund som bara irrar runt och undrar varför skogen far som ett plockepinn över hans huvud. Det är ju ganska mycket snö i hagarna så gräset har inte kommit upp än och stoppar framfarten och de kan ju inte stå och mumsa hö hela dagarna. Jag fundrar på att ha ridläger hemma i sommar, jag tror jag börjar med ett läger som är på 2-3 dagar, Det skulle vara att man kommer fredag lunch och åker hem söndag em-kväll. Det skulle kunna bli hur kul som helst och inspererande. I dag får det nog bli lite ridning på em. Kram så länge!

2 kommentarer:

  1. Blir det läger vill jag anmäla mig och Pjakkur! Kram Natalie

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul, det kommer att bli läger, jag hör av mig. Det kommer oxå på bloggen snart, kram på er!

    SvaraRadera

Annons