söndag 17 mars 2013

Söndag!

Hej hopp! I dag har det varit skönt och takdropp. På förmiddagen tog vi det bara lugnt, sen fixade jag stallet. Kenneth red Tobini och longerade Mosi. Själv tog jag rid fritt i dag. PÅ em åkte vi till Mesta och firade pappa som fyllde 80 år. Vi fick en så fin em med mat och fika i ute rummet. Noak 5 åringen som jag är faster åt fick fram fiolen som min farfar har byggt,( han var fiolbyggare till yrket.) Det bor nog en liten musiker i honom, men jag håller nog med hans mamma att gitarr är nog ett bättre instrument att lyssna på när han övar. Jag spelar ju tvärflöjt, tänk vad föräldrarna har fått stått ut med innan jag kunde spela. Faktiskt en hemlig talang som jag sällan pratar om, men många elev konserter har det blivit och min bästa och skickligaste lärare gick nyss ur tiden Otto Seidel. Vi spelade fler konserter där vi var 100 flöjter, jag ryser än i dag vid tanken på hur pampigt det var. Ackustiken i Stålforsskolans konsert sal, fick värkligen bekänna färg. El condor pasa var ett stycke som vi framförde, The Enterteiner var ett annat. Jag kan sakna musiken i bland men spelar lite till husbehov. Kram så länge! Jag fick ett så trevligt erbjudande i dag som jag tackade ja till, ska bli kul. Återkommer med uppdatering när uppdraget är slutfört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons