torsdag 21 mars 2013

Torsdag Novell.

......Klockan hade hunnit blivit fyra innan de hade ätit och fikat klart, det var så vackert i viken där dom satt. Ska vi fara hemåt? undrade Erik. Japp, sa de andra det börjar bli dax, trotts att solen värmde och det var fint, blåste det riktigt kallt. Dom hjälptes åt att packa i hop korgen. Tomas gick före ner till båtarna, jag tror vi tar lillbåten på släp sa han när de andra kom ner. Ja det är nog en god ide. Dom hoppade i båten Erik hjälpte Tomas att sätta fast den lilla båten, så började de färden hem. Det tog bara 20 minuter in till land, men i dessa vågor var det tillräckligt tyckte nog tjejerna. Tack för i dag,sa Sara och Erik. Dom kramade om varann, och gick in till sitt. -Hur är det fatt Sara? sa Erik, med en lite bekymrad min, du har varit så tyst i dag. -Bra , Sa Sara, även jag har väl rätt att vara tyst ibland. -Jag åker in till stan och handlar lite, sa Erik. Ska du med en sväng. Nej, sa Sara jag lägger mig en stund och vilar. Jag lovade tjejerna att vi skulle ha myskväll. Det är Mello på tv och det är inte alltid bägge två vill umgås med sina föräldrar på en lördagkväll. Ja, det är roligt , sa Erik. Vilken start plats har Hugo B säger Ester. Hugo B var en ung framgångsrik sångare, han hade kommit 2;a när han var med i Idol när det startade. Jag tror han har bidrag 8, sa Sara. O, vad jag tycker att det är spännande att Hugo B har flyttat ut hit , sa Ester. Nu träffar man på kändisar lite nu och då, här ute. Jag kanske inte ska flytta hemifrån än. Erik tittade på sina bägge flickor, Ester lång, smal med ett stort ljust burr till hår. Hon är så lik mig tänkte Erik Lugn lite gladlynt och tystlåten, hon har lätt för att lära och kommer med största sannolikhet få fina betyg från juristlinjen när hon är klar. Beata däremot var mörkare, inte så lång, lyssnade på Ulf Lundell och hela hennes rum var det ofärdiga oljemålningar som stog. Hon hade alltid färg undernaglarna. Så lik sin mor tänkte Erik, men ändå så olik. Undrar vem hon är lik. Utseendemässigt har hon inte fått något från mig, tänkte han. Sara såg att Erik satt och studerade flickorna, hon såg oxå vad han såg, sen tänkte hon. Fan oxå, Beata börjar bli så lik sin far att det är ruskigt åt det, Jag kanska ska prata med Erik innan han ser vem hon egentligen är lik....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons