onsdag 13 mars 2013

Onsdag!

Hej hopp! Nej min vän där uppe, mr snö. Inte mer nu, jag har köpt vårkläder! Min pappa fyller 17 mars, och ett år när jag fortfarande bodde hemma. När en utav gästerna kom sa hon, jag funderade nästan på att vara barbent under kjolen det är ju så varmt:) Det var tider det. När våren kom som den skulle och inte fullt med minusgrader ute. Var det bättre förr, ja ibland så tror jag det, samhället var på någotvis lugnare, det fanns jobb i massor oavsett om man var ung eller gammal. I dag är det bara en herrans massa bemanningsföretag som dyker upp, och de som driver stora företag säger bara tack, och behöver inte ens betala en själig lön för en arbetare. Och de stackarne som behöver forslas runt på olika arbetsplatser av företagen ger inte någon vardaglig trygghet. Jag såg på en sida att Reinfält tyckte att vilken sjukdom som helst skulle ialla fall vara botad på ett år, och det är bara bra att folk blir utförsäkrade från sjukkassan så de inte går hemma i onödan och drar benen efter sig. Det skulle inte gynna deras mentala hälsa. Jag som typ inte varit sjukskriven sen 1990 någon gång, berörs inte av dessa tokiga människor och deras ideer. Jag har varit lyckligt lottad att jag alltid har haft jobb, inte bara ett utan i omgångnar flera jobb. Så har det sett i mina gebit, Häst näring och Resturangbranch. Mmmmmmmmmen nu kommer menet! Jag är också beredd att säga att det finns jobb i dag , visar du fram fötterna är arbetsam och kunnig behöver man inte gå arbetslös. Var det bättre förr då, svaret är nog i alla fall nja, Jag gillar att vissa saker blir datoreserade, jag gillar att forskningen går fram, jag gillar framtidstänk överhuvudtaget. Och jag ogillar mosshuvuden som alltid påtalar att det var bättre förr. Jag kanske ibland tillhör dom, så snälla ni påminn mig i så fall, jag vill inte framstå som en gammal relik! Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons