onsdag 6 februari 2013

Onsdag!

Hej hopp! Vilket snöoväder, vi är snart insnöade och plogen lyser med sin frånvaro. Grabbarna som plogar är jätteduktiga, jag förstår att de inte hinner. Men en liten undran har de fått för stort område att ploga?. Tur att både jag och gubben är goda bilförare och att man har 4 hjulsdrift. Men jag hoppas att de hinner ploga till mina stalltjejer ska ut på em. De är som alla hästtjejer vana vid dessa vägar och duktiga bakom ratten. Det är lite jobbigt att varje dag tänka på mat till 2 hushållen, så jag gör det lätt för mig ett par dagar framåt. Jag har tagit fram viltkött runt 5 kg, så här ska storkokas, Älgkalopps, hjortgryta mm. Jag gör så mycket att det blir många matlådor i frysarna, härligt. Sen kan vi bara variera mellan ris, potatis och olika tillbehör, det blir bra. I kväll är det fotboll. Slatan/Sverie motMessi/Argentina. Men Slatan ska ju bara spela 45 minuter är det tänkt, spännande ska det bli i alla fall. Och Eskilstuna killen Sebastian Larsson spelar från start så vi får hålla extra tummen för att det går som vi vill! Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons