fredag 15 februari 2013

Fredag!

Hej hopp! Vad det är skönt med takdropp:) Det enda lite tråkiga med det är dåligt ridunderlag. Men för mig tar jag det helldre än kyla. Hästarna får jobba lite djupsnö, där är det inte halt, men man måste vara försiktig så man inte sliter på hästarna. Den här tunga snön är mjölksyra förödande. Och då gör inte träningen gott utan hästen blir bara sliten. Jag som inte gillar att bylta på mig massor av kläder tycker det är toppen att bara ha vinterridbyxor utan långkalsonger! Riddari hade ett sår över ögat i onsdags, inte så djupt men tillräckligt för att bli inne, han står snällt i sin box som den lydiga fina häst han är. Men hans ögon tittat surt på mig, precis som han vill säga att jag fattar ingen ting, han ska ju gå ut till sin flock. Men i morgon ska han få gå ut igen, då vet jag en kille som blir glad. Jag funderar på att klippa lite hästar, både Mosi och Hrimnir blir alldeles varma och svettiga när de rids, och eftersom dom inte sover ute är det ingen fara att klippa så här års, jag klipper bara lite under magen och halsen så jag inte behöver hålla på med dessa täcken. Men det går åt så mycket onödig energi i hästen när den ska torka. Ja, faktiskt jag tror att jag ska gå ner och klippa nu, trevlig helg alla, vi ses i morgon kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons