fredag 22 februari 2013

Fredag!

Hej hopp! Hur i hela friden ska man kunna planera sitt liv eller göra vad man ska? Alltid är det några eller något som ska krångla, är det någon som känner igen det. Jag håller just nu på att lära mig säga, jag vill inte och jag kan inte. Jag är ju annars en sån person som tänker, ja ja jag får väl ta det då och går och muttrar lite. Istället för att diskutera. Jag tror nämligen att det tar mer på en människa att behöva tjata om saker hela tiden. Eller att ställa allt på sin spets. Jag vill tro att alla människaor är snälla innerst inne, och menar väl i det de gör. Jag vill tro att människor tänker på varann och inte är helt ego. Jag vill njuta av att träffa andra människor inte misstro dom och fly från möten. Jag vill ta del av andra människors livserfarenhet och kunnskap. Jag vill kunna svara i min telefon utan att gå till försvar för att det är en otrevlig människa som ringer upp och ska försöka lura på en både ditt och datt. Framför allt vill jag inte jobba tills jag är 69 år, jag tycker det är ett hån att politiker tycker att vi ska bemanna våra arbetsplatser med äldre människor som redan tjänat staten länge nog att de är värda att få bli pensionärer medans man är pigg nog att njuta av livet. Men visst finns det vissa människor som vill jobba längre än brukligt, och visst ska dom få göra det. Vissa människor kanske är så lyckligt lottade att vid 70 års ålder får vara fri från krämpor, men människor måste få ha egna val här i livet. Jamen vi blir ju äldre och på något vis måste man ju försörja sig, Jo men alla ungdomar som får gå på arbetslösersättning och vill inget helldre än att arbeta och klara sig själva, utan statens bidrag. När regeringen har löst den frågan om arbetslöshet tycker jag att dom kan ge sig på pensionsåldern. Jag tror så här, för att få det bästa på en arbetsplats ska ålern vara allt från 18-70 år. Tänk vad mycket kul man kan ha med varann. De yngre får ta del av livserfarenhet och de äldre får lära sig nymodighet och nytänk, kan inte bli bättre. Hej och kram så länge nu ska jag ut och träffa solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons