fredag 1 februari 2013

Fredag!

Hej hopp! Tänk vad solen betyder mycket för oss människor. Jag har sovit någon timme nu på dan eftersom nattens sömn blev både lite och oroligt. Jag tittade ut genom fönstret och alla hästarna var nästan högst upp i hagen och stod och betade i solen. Mitt hjärta tog nästan ett sådant vår skutt, jag blev alldeles varm inombords. För vad är väl vackrare än en flock hästar utanför fönstret i sol! Jag brukar ligga lite lågt med träningshästar over vintern, vädret och jag är lite ojämna i vår ridning, och det känns bra att inte behöva gå och rida varje dag om man inte vill. Men snart pockar ridtarmen på igen och viljan att träna hästar är tillbaka, liksom ett vårtecken. Ronja rövardotter hade ju sitt vår skrik, och jag har min ridlust tillbaka. Så jag passade på att boka in några hästar i dag. och vad kul det ska bli! Men det är inte fullt än så några platser till finns det. Trevlig helg gott folk, just lönehelg för många! om jag hade varit som jag var för ett par år sedan hade redan en stor del av den nykomna lönen gått till nya kläder. Men något ska jag nog unna mig, jag tycker det är så kul att gå i affärerna när vårkläderna börjar strömma in;)) Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons