fredag 8 februari 2013

Fredag!

Hej hopp igen. Mitt liv är lite upp och ner just nu. Hästar ut och hästar in. Foder ute och foder inne. Mocka boxar, laga hagar, skotta snö och skotta ännu mera snö. Hundar ut och hundar ska äta. Efter allt detta varje dag hittar jag inte energin och motivationen till att träna min egna hästar, Jag fryser och snorar orken räcker oftast inte till. Men jag har ju mina glädje ämnen, mina fina elever, finns det något mer inspererande än att ha lektioner. Det är oftast de dagarna som jag varit utanför gården och jobbat som jag får ridet när jag kommner hem. Man blir ju sugen när man ser andra rida. Tack och lov att det börjar ljusna, så dagarna blir längre och då hinner jag ju mer,toppen. Mina hästar kan man fördagen beskriva: Mosi(hingsten) Kraftfull. Hrimnir(valacken som jag rider men är Kinas)Flott. Fagra(sto efter Mosi, född på gården)Trippig och smidig. Riddari(min valack 25 år ung) Pigg och power. Tobini(storhäst) stabil,snygg,snabb. Moldi gammal är älst över 30 år. Sötast i hela världen. Nu kom gubben hem så det får bli lite fredagsmys. Kram och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons