måndag 11 februari 2013

Måndag!

Hej hopp igen! Energikick, ja det fick jag av hästarna. Hrimnir, Mosi och Tobini var de 3 hästarna som fick slita lite högsnö. Snön gör susen för bakbenen, man känner riktigt hur ryggen får liv. Hrimnir; takten fin och ren, lösgjordheten jobbar vi på . Kontakten är bra hittar fint sug i bettet och harmoni mellan säte skänkel och hand är fin. Shwungen i steget kommer, rakriktning bra för dagen. Samling, han har en naturlig samling, jag har inte krävt så mycket av honom, jag har ridit han lite fritt, när han blir för djup i samling är det för dagen lite för jobbigt för honom, och då slår det tillbaka på takten så vi jobbar på mer styrka för att kunna plocka i hop i mer samling. Mosi: Katastrof, hihi. Pigg utvilad yngling som bara har ett mål, stark framåt. Men rakriktningen är det inget fel på, inte shwungen i steget heller. Kontakt,vadå. ha ha. Mosis motto, snabbast är väl bäst! Men han kommer, brukar vara lite hingstig ibland. Men var dag kan inte vara på topp! Tobini, takt, shwung, rakriktning och samling jättefint, men lösgjordhet, behöver jobbas på, märks att han är husses häst, husses hästar rids friskt glatt framåt, ja de busar på, men det måste vara kul att vara häst till Kenneth. Vi kompleterar varann väl, jag dressyrtant petig till överkant i min balansakt, Kenneth busar med dom och samtidigt får de fin kondition. Känns som jag är på g till våren, ska utnyttja snön för mer styrka i både mig och hästarna. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons