fredag 8 februari 2013

Fredag!

Hej hopp! God morgon! Jag är så otroligt glad åt min thermobar, tänk att ha 15 gradit vatten i hagen hela tiden utan att behöva bära hacka eller fylla på varmt för att det ska vara tempererat. Nice;) Eftersom vildsvinen bökat sönder samtliga av mina åkrar valde vi att lägga om dom förra året, så vi plöjde upp, sprutade ihjäl ogräset och sådde nytt. Det innebär att jag har fått köpa allt foder i vinter. Och vilken service jag får. Jag har 3 hösilagebalar stora kvar när jag pratar med leverantören en kväll i affären. Han berättar vilket foder han har som jag kan få välja mellan, analyserat förstås. Då han har 3 bra foder att rekommendera får jag beslutsångest. För när det är så mycket snö och full vinter vill jag att hästarna ska ha att tugga på i hagarna, men det kan resultera i att de hästar som är fritidshästar och inte rids så hårt blir lite stora i hullet och det är inte bra, så då tyckte han att han kunde komma över till mig redan dagen därpå med tre provbalar, En av varje sort (olika grovlek och olika mycket smältbart råprotein och olika Ts) så jag fick titta på fodret innan jag bestämmer mig vilket jag vill beställa av. Jag blir så glad över sådana människor. Mina leverantörer är naturligtvis inte dom billigaste, med de är absolut dom bästa. Och när det gäller hö/hösilage måste man gå på kvalitet och inte kvantitet, det gynnar inte hästen. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons