måndag 11 februari 2013

Måndag!

Hej hopp! Så då var det måndag igen. Jag längtar så efter våren, att få se alla fina färger på blommor, se grönt gräs, att kliva upp på morgonen och daggen ligger över fälten, att bara gå ut och känna alla dofter från skogen. Att sitta ute och ta sin kopp morgonkaffe. Det saknas nu ska jag säga. Jag tror att jag har lite tråkigt. Jag behöver lite stimulans här i livet. Men när allt är kallt och grått finner jag inte någon större push till att ta tag i allt som jag vill göra. När jag går och lägger mig på kvällen tänker jag i morgon då ska jag.. Det värsta är ju att bara jag kan göra något åt mitt liv, jag är ju en lyckligt lottad tjej, jag har en gullig gubbe, bor på en fin gård, få ha äran att ha hästar, i mina bästa år, sa vad gnäller jag för. Baggateller som att mina bästa stalljobbar byxor gick sönder i dag, hm triviala saker men vadå, de är ju så supersköna! Mitt hår lyckades jag bleka så hårt att det gick av och det är inte kul;) Men nu har jag låtit det växa utan att göra något på ett par månader, tack gode gud för att det är mössa som gäller. Så fram mot april kan jag klippa håret i en snygg frisyr och lägga nya slingor, är lite trött på brun-gult ris nu. Tur i oturen att det i alla fall är lite längd så jag kan sätta upp håret i en mycket liten tofs, då syns det slitna inte så mycket. Tänk vad ett hår kan betyda för att känna sig fin. Nu till stallet, vi kanske ses senare kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons