tisdag 27 april 2010

Tävling!

Hej hopp!
Äntligen vår!Det spritter i kroppen och man bara vill vara ute.
Jag har skickat hem Leista till sina ägare. Nu har vi vår vanliga besättning hemma, det ska bli skönt att pusta ut lite. Hästarna har avlöst varann. Det är några träningshästar inbokade lite längre fram.
Nu har vi lite kurser som är inbokade. Längre fram ett ridläger för vuxna.
Jag börjar snart med dag elever, och tävling säsongen är i gång igen.
Jag är igentel igen ingen tävlingsmänniska, jag tycker att det är besvärligt att ligga ute på helgerna, jag är för hemkär för att åka tävlingbanor runt, det är nog därför som jag inte tävlar. Jag tycker att själva ridande är jättekul och jag tycker att det var väldigt bra att ha ett mål med träningen. Jag fick nog aldrig riktigt till det där med marktjänsten hemma, så jag kunde i lugn och ro koncentrera mig på tävlingen, och om jag inte kan göra något fullt ut kan det likagärna vara. Tävla för att det är kul att delta är inget för mig, utan tävlar jag ska jag vara så bra förberedd att jag i alla fall rider finaler. Det som har varit kul nu i vinter är att jag har tagit mig egen träningstid och ridit målinriktat på min fina Mosi från Björkhaga,E Hrafn från Örvik U Brana från björkhaga, det har givit jättebra resultat så omöjligt är det inte att jag gör ny premiär på banan efter många år.
I alla fall har jag jätteduktiga tjejer nuförtiden, som jag vet ställer upp här hemma, så jag kanske inte har något att skylla på.
Så vi kanske syns på banorna , men jag lovar inget!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons