lördag 17 april 2010

Hej hopp!
Oj, vad det blåser i dag. Det är jätte bra mer blåst, ju snabbare torkar våra skogsvägar.
Jag tittade på Skavland i går, Johan Cleese narrades med island lite grann. Han undrade om islänningarna inte hade fått nog med uppmärksamhet när hela deras land kunde bli en enda stor konkurs. Men tydligen inte, man var tvungen att sprida aska över norra Europa med, så vid detta laget kära islänningar vet nog nästan hela världen att Island finns.
Jag har dock några människor i min nära krets som skulle ut och resa, Johanna och Ullis skulle till Island och rida, Lotta och Gunnar min svägerska och svåger skulle till varmare breddgrader, men alla 4 vet jag att deras resa blev inställd, ialla fall tillsvidare, skönt att inte ha människor uppe i luften bland all aska. Däremot så är en av mina träningshästars matte på Malaisia, hoppas att det har blivit farbart i luften igen till hon ska resa hem.
Dagen har annars varit lugn, stallsysslor, lite longering, det kommer en häst till hem vid 21 tiden i kväll. Kul att se vem hon är, hon ska vara lite bufflig men tydligen pigg och glad att rida.
Jag ska prova henne till en tjej i några veckor och se om hon kan vara en häst till henne, eller ev hennes son. Så jag håller tummarna att hon är en bra häst för den familjen. Det är dom värda
Det är svårt att veta vad man ska köpa för häst, i en värld av de bästa världar tar man hjälp av sin tränare, vi som jobbar dagligen med både undervisning och rider många hästar kan oftast se om en ryttare och häst passar för varandra, ialla fall ha en god förutsättning för att häst/ryttare förhållande ska kunna bli toppen. Medans man själv i hästköp tänker på färg och att hästen ser fin ut, det är naturligtvis också viktigt men som någon vis människa sa: en bra häst har ingen färg.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons