måndag 19 april 2010

Hej hopp!
Vilken dag det har varit.
Nya hästen som kom i Lördags tyckte tydligen inte om att stå själv i hagen, när jag hade lämnat henne brakade det till bakom mig och ut hoppade hon, att en liten islänning kan hoppa så högt om det krävs, visst hade hon ner lite tråd men ändå hon hoppade nog 1 meter från stillastående.
När sen andra hästarna kom till hagen blev hon lugn.
Hästen är annars fin, hon är snygg till extiören,och ett riktigt rå material. Visst är hon inriden eller snarare sagt insutten, hon har ingen kunskap alls.
Jag ser det som positivt att det är så. Hon är smart hästen, och lär sig snabbt utan att ha massor med sig i ett bagage. Passar lilla familjen som ska ha henne. Sander som ska få henne som sin häst har suttit en liten stund på henne, de var så fina ihop.
Asta en av mina andra träningshästar har inte riktigt jobbat som jag är van med, men i dag lossnade det, jag säger bara Asta vilken guld häst, traven är jätteflott, skritten med riktigt bra driv i bakbena, gillar verkligen att rida henne.
Mosi min lilla kille var bara "grå" att rida i dag. Undrar om han överhuvudtaget visste att jag var med ute, allt annat än mig var intressant. Jag får förvisso skylla mig lite själv, i hans hage som han står i gick ett sto igår, inte undra på att han blir lite kollrig. Men han är min och han är bäst, jag skulle inte byta bort honom för allt i världen, för jag vet att han är underbar att rida i morgon igen.
Jaha nu blev det bara häst skrivet i dag men jag tänker säkert på något annat i morgon.
Glöm inte att det är på Lördag som clinicen är med stall loppis på gården, grilladkorv och kaffe.
Jag fick frågan vad det kostar för ungdomar, jo under 13 år följer 1 med på vuxen avgift.
Hör av er om ni vill dela lördagen med oss här på Lindsäter i kunskapenstecken. Om du inte är islandshäst ryttare kan du ta med mycket matnyttigt, för samling och lös görande av häst är den samma för alla raser. Hoppas att vi ses 0706288053
Kram

2 kommentarer:

  1. Pernilla Hagström20 april 2010 kl. 20:10

    Hej! Vad roligt att det lossnat och går bra. Tack för de fina kort du skickat. Det värmer så här långt ifrån er. Pussa mina älsklingar ifrån mig och ha det så bra. Om Arlanda öppnar upp kommer vi härifrån imorgon, men ännu visste flygbolaget inget. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag håller tummarna för att Arlanda öppnar så du får komma hem. Ta hand om dig, jag tar hand om dina fyrbenta,kram !

    SvaraRadera

Annons