tisdag 6 april 2010

Hej hopp!
Morgonen började bra, kaffe på sängen och en färsk morgontidning, lite skvaller i telefon, sen är man redo för en nu dag.
Jag mockade av min del i stallet, städade mitt sommarstall så vi kan öppna det för säsongen. Det behövs när träningshästarna börjar bli fler.
Vi har dragit ner lunchen för att om någon vecka sluta fodra det målet. Våra hästar äter morgon hö, när de kommer in runt 15 30, och sen kvällshö, med tanke på vad det växer i hagarna räcker det.
Vi har en 4 ha stor hage där hästarna går redan nu. Det innebär att vi aldrig behöver hålla på att vänja på hästarnas magar inför gräset. De mumsar nu ikapp med med växtligheten och vi får aldrig jättehögt gräs i hagen, våra hästar äter hö och lite kraftfoder hela sommaren eftersom våra hästar alltid går in ett par timmar varje natt. Både hästarna och jag får en skön sömn i egen kupe!
När jag red min häst i dag, hände det som för mig aldrig brukar hända, jag red av hästen en sko.
Anledningen kanske är att jag just nu rider väldigt mycket, eller red jag för dagen som en biltjuv?Det sist nämnda kommer jag i alla fall inte att erkänna för min gubbe som får rycka ut med hovtången.
Jag red Metas häst (Lipurta) i dag i paddoken, maken till häst att ha blivit stabil i gångarterna. Stoet är flott med en riktigt härlig aktion, och tölt i form när man är 6 år är inte fy skam.
Hon är en av de hästar jag tänker arbeta med på clinicen 24/4 -2010.
Nu ska jag nog gå och färga håret, det vore kul att ha svart hår jag tycker att det är så snyggt.
Men som vanligt blir det nog ljusa slingor.
Nu börjar halv 8 hos mig, mysigt program tycker jag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons