måndag 12 april 2010

Mode

Hej hopp!
När man är lite sjuk och inte har ork att göra så mycket, åker gärna datorn fram.
Ett stort intresse är förstås mode.
Eftersom jag nästan uteslutande nuförtiden går ridklädd är det naturligt att det är vårens ridmode som ligger varmt om hjärtat.
Sonnenreiter har kommit ut med en för mitt tycke underbar kollektion, mycke i gammalt snitt men med upplyftande färger kul. Jag vill så gärna vara en Sonnenreiter tjej som klär i dessa fantastiska kläder, jag har mycket från de märket, men alltid är det lite för lågt skuret eller lite för korta ben, fastän de har extra långa ben att erbjuda. Det är bara att inse det är inte just min kropp som man har använt som modell för märket. Men som sagt mycket snyggt och jag kommer garanterat köpa mer av detta märke.
Jag är däremot en Astundtjej, det spelar ingen roll vad jag provar av detta märke sitter det som det ska, jag som är typisk tjej skuren, med midja och lite breda höfter, och lite lång i livet. Men det som är förundrande med astund ridbyxa är att min gubbe som är lite om rumpan med tändstickor till ben, är också snygg i denna byxa. Min slutsats är att denna byxa är ritad av en genialisk designer, efter som byxan är så bra skuren.
Väntar förövrigt hem ett par nya byxor i svart med helskoning, så snygga.
Man hittar kopior i flera affärer men man ser att det är just kopior de är. Dålig passform med ett dåligt tyg som knäna blir bubbliga direkt. Det är sådana man kan ha hemma på gården är ingen är här, men om men ska åka och ha kurs tycker jag i alla fall att som tränare ska man vara hel och ren och lite modern, Kursdeltagarna har ju för min skull lagt ner sin själ i att finkamma hästen och putsa sadelen för dan, det är kul att vara fina ihop och det är ju en ömsesidig respekt för varandra.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons