tisdag 20 april 2010

Julia Roberts

Hej hopp!
Min gubbe frågade mig i dag, vem jag skulle vilja vara om jag inte var jag. Det är en svår fråga, jag fick fundera en lång stund.
Jag tänkte att kungen vill jag nog inte vara, han har säkert ett spännande behagligt liv, men med all säkerhet och på passande, så nej han går fet bort!
Skulle jag vilja vara någon idrottsman, jovisst men då är jag nog lika gärna bara jag.
Efter mycket funderande kom jag på Julia Roberts, Vilken vacker kvinna, filmstjärna är nog kul, men varför valet hamnade på henne, är att hon har ofta varit ute i djungeln och hälsat på olika djur. Jag såg ett program med henne när hon hjälpte till att mata apungar. Hon hade jättebra hand med dom söta små varelserna. osminkad, svettig med håret i en trasslig svans, lät hon sig filmas. Det är nog inte många i hennes bransch som är lika naturliga som hon, och det varma djur engagemanget gjorde henne till mitt val.
Jag kanske också får chansen att träffa små apor i djungeln någon dag, det vore en stor dröm som skulle gå i uppfyllelse.
Dagen har annars varit som dagar är allra mest på en hästgård, planerat klart för loppisen, hoppas att det blir mycket fin saker att köpa. Hästarna har blivit putsade och om det inte blir regn i morgon även lite ny målafärg här och där. Det enda molnet på min himmel är att min envist jobbiga förkylning inte ger sig, jag vaknade i morse med halsont igen, hopplöst knäckande, hoppas att det i allafall är ok till Lördag hoppas att vi ses då!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons