torsdag 8 april 2010

Hej hopp!
I dag känner jag mig alldeles avklädd, min mobil är utlånad till maken.
I morse när han skulle åka till jobbet kännde han igenom fickorna att han inte hade glömt något, och i morgon ritualen ingår att titta så man har batteri i mobilen. Vad blöt mobilen är , hör jag honom säga, efter en stund sim kortet är uppbrunnet. hm.
Alla som har ett rörligt jobb, vet vad telefonen betyder, en "hovis" som bor stundom i bilen måste kunna nå sina kunder, och så åker han på jobb och renoverar pumpar åt El lindningar halva dagar och då kan det vara bra att kunna nås även där.
Så jag tyckte att det var viktigare att han hade min lur i dag än jag, men i samma stund han klev ut genom dörren blev det en stor seperationsångest, det är ju jag och min kära sony.
Och visst är det klantigt att tvätta och tumla telefonen, och även att hans tele är ren har han ingen användning för den.
Mitt hår har äntligen fått färg igen, nu den stora utväxten med "mörk råtta lock" är borta, jag skulle slinga mig men blev helblondie igen, det känns skönt till sommaren.
Nu på morgonen kommer Tigull och Åsa och ska rida lektion.
Tigge är en snygg valack som jag red in som hingst, jag trodde på honom som 3-4 åring han har ett grymt på skjut i steget och alla fem gångarter bara fanns där. Villig att lära och totalt orädd, han hade tyvärr erövrat världen att han trodde att han även behövde ta ansvar över mig, så många och långa diskusioner har vi haft, men nu är det några år sedan och han är lite som Emil i Lönneberga, för hans matte skrev till mig inför i dag. Tigge har blivit en så fin och bra häst nu när han är vuxen. Jag blir så glad tänk att lilla huligan Tigull är stor. Det ska bli jätte kul att träffa matte och häst, så nu ska jag ut och förbereda lite gott i box och krubba till hästen så han känner sig välkommen ,och koka lite kaffe till Matte så hon också känner sig välkommen.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons