måndag 26 april 2010

Rosa!

Hej hopp!
Jag sitter och tittar på förkväll på 4:an.De har en tjej i studion som de ska göra om, En ruggit duktig frisör gör en jätteläcker frisyr med en alldeles underbar färgning. Stylisten väljer en ganska rockig stil på klänning, och sminkösen sminkar i pastell och jätte rosa läppar ala 80-talet.
Underbara 80-tal Jag var mellen 20-30 år, Orange, turkost, rosa vilka härliga färger.
Stora axelvaddar och skyhöga pumps.Jisses vad snygg man var!
Klädkontot var skyhögt.
Jag gick in i en klädaffär för ett tag sen, tog fram en hög med läckra kläder sen bar det av till provhytten, Jag såg mig själv hur snygg jag skulle bli i dessa kreationer, det var inte så tokigt, men jag såg något äldre ut än jag tänkt mig, jag var något rundare än jag hade tänkt mig, konstig känsla att den enda gången jag fattar att jag alldeles snart blir 45 år är när man tittar sig i spegelen.Hm.Men även om jag inte ser ut som 20 år på utsidan längre, mår jag nog inte illa av det, allt har sin tid, och eftersom jag har blivit mycket klokare och mer vis än för 25 år sen och är nöjd med mig själv kommer jag att ha jätterosa läppar även i framtiden.
Man är aldrig äldre än man gör sig.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons