söndag 18 april 2010

Morgonpigg!

Hej hopp!
Ny träningshäst, lilla fröken Leista kom vid 24 tiden i natt, jösses vad det bär jobbigt att vara vaken sent. När jag var liten sa alltid min pappa att om man skulle var pigg dagen därpå, skulle man sova före 24. Jag har i alla år som natt uggla hävdat motsatsen men vid min ålder i dag 40+är jag benägen att hålla med min kloka pappa. Nattuggleriet ett minne blott, ögonen börjar ramla ner runt 22 tiden och vid 23 är det kört.
Men man vinner faktiskt på det. Morgnarna som har för oss fd nattugglor varit pest, är i dag mysiga. Vakna med tuppen och vara pigg.
Det är också kul att mina jämnåriga vänner är likadana så visst umgås vi fortfarande, även om det är morgonkaffet som skvallras vid och inte långt in på natten te`t.
Rundvolts bygget går framåt, så även min snuva,den är mycket bättre, jag är inte så ok än att jag åkte till Stockholm och firade brorsans födelsedag. Med 17 hästar i stallet, 3 hundar hemma och en clinic att förbereda är det inte så lätt att åka hemifrån vissa dagar.
Visst kan jag tycka att det är lite tråkigt i bland att dom bor så långt bort från oss, men det är desto roligare då när man får till det,
och kan ses.
Nu ska jag svida om och gå, 4 hästar står och väntar på att arbeta.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons