torsdag 15 april 2010

Hej hopp!
I går var jag vid gått mod med min förkylning, jag kände att värre än så här blir det inte. Jag trodde i min enfald att jag lyckats besegra bacillerna för jag stod upp, om än snorig och hostig med en röst som bara kraxar. Min röst är mitt arbets instrument hur kan jag instruera utan röst? och hur ska jag kunna leva utan röst. Jag som kan prata ihjäl en massa människor på samma dag, det kallar jag tortyr. Men i dag måste jag nog erkänna mig besegrad fast det tar emot Bacillerna-Lotta 1-0.
Som tur är fick jag hem höselaget i går kväll. Det är alltid skönt att beta av några viktiga saker varje dag, istället för att allt ska komma på samma gång, speciellt när orken tryter snabbt nu.
När jag kom ner till stallet i morse tittade Hanna på mig och sa, gå du hem och lägg dig. Det är då man inser att nu har det börjat synas hur man mår, min gubbe kom upp med kaffe i morse, när jag tittade upp sa han, i dag är det synd om dig du är inte bara sjuk utan du har en" bad hair dy"!
Käre make säg inte så till mig, även att jag ofta går och ser lite lodig ut här på landet är jag faktiskt innerst inne ganska fåfäng. Även om jag är snart 45 känner jag mig inte som det. Jag känner mig fortfarande som en ganska ung tjej, som gillar moderiktiga kläder. Det är klart att jag skulle inte gå i en jätte kort tröja längre, för magen är inte så platt att det är snyggt, men det handlar inte för mig om ålder, det ser lika jäkligt ut om en yngre tjej utan att ha Anna Anka mage skulle välja ett sådant klädval.
Men vad gnäller jag för, Jag känner för alla som bor på Island just nu, eftersom vulkanen Eyjafallajökul har vaknat till liv senast 1822. Jag läste i morse att En del av Ringvägen som går runt island hade ramnas av vatten massor och att de är oroliga att den farliga vulkanen Katla längre österut ska vakna, så alla som jag känner på island och er andra som bor där, jag tänker på er!
Något helt annat :
Anledningen till att jag satte 20 april sista anmälningen för cliniken var att jag skulle få en aning om hur många som kom, så korv och kaffe skulle finnas gott och väl till alla, men vill ni anmäla er senare eller dyka upp här hos oss direkt är ni naturligtvis välkomna
Det är i huvudsak jag som arbetar med hästarna Hästar som kommer att arbetas av mig är: Mosi, Lipurta, Riddari, Leista, Asta. Cia Palmqvist kommer att döma Lovisa Enblom och hennes ung nya Kolfreya och berätta hur man ser som domare på ekipage. Man har också tid med en frågestund efteråt. Lovisa har också med sin Töfrar som hon kommer att visa häftig pass på.
Hanna Larsson kommer att visa töltsättning av fyrgångare från backen med sin Leistur under ledning av mig.
Töltsättningen är ett stort ämne med många olika vägar att gå, två ridande ekipage kommer att visa ytterligare vägar till tölt som jag använder mig av.
Hoppas att vi ses då!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons