onsdag 14 april 2010

Förkylning och jäkelskap!

Hej hopp!
Efter en lång vinter börjar solen och mera jobb anlända. Träningshästarna kommer, lektionerna blir fler. Kul man har energin på topp. Man har gått och bara väntat in att det ska sätta igång.
Men sjutton också man går och blir så förkyld som man inte har varit sen man var liten. Tröttsamt, tur är väl att jag min lyckligt lottade människa inte har fått hem en enda bock och hopp häst i år, utan fina artiga pollar som har ett tålamod med sin ryttare dva mig, som nyser, fräser och hostar. Så kära basiller tro för allt i världen inte att ni lyckas knocka mig totalt denna gången heller.
Vi bor på en bra plats på jorden, två stora bondgårdar ligger som granne till oss, de har monster maskiner till traktorer, och är jätte duktiga på att odla spannmål. Nu när mitt hö är slut för i år kan man ringa en av killarna och köpa mer, har de dåligt att sälja är de alltid gulliga att luska fram något. I år har de mycket kvar, och jag får hem i morgon ett torrt analyserat höselage.
Ja, jag får hem, som den lilla bortskämda människa jag är, kommer de till och med hem med hästmaten och tur är nog det, mina småtraktorer klarar nog inte att lyfta 1.70m lång fyrkantsbal.
Jag fick hem mina nya jodpuch i går, rackarns vad bra stöd åt foten det var i dom.
Jag kör i regel med mountain horse joddisar, men denna gång beställde jag ett par svarta med stålhetta.
Dom var nästan bättre an de jag brukar ha, skyssta helt enkelt.
Nu ska jag gå och vila lite så jag orkar gå och rida på em, jag har mockat färdigt min del redan och när Meta kom och skulle ta sin del var hon så snäll och skickade hem mig, och tog tag i det jag inte hade hunnit, tack Meta.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons