söndag 4 april 2010

Hej hopp!
Kvällen i går blev precis så trevlig som man kan önska sig, trevligt sällskap och god mat!
I morse skickade jag iväg en jätteförkyld Kenneth till Stockholm för hundutställning.
Jag blev hemma, med halsont och hästar som ska skötas. Men med lite ipren i kroppen kom även jag igång mockade och fixade lite mer med paddoken, så det blir klart någon gång. Hanna var här och hjälpte mig, det går alltid lättare när man är fler.
Jag red naturligtvis också, och tänk när man landar på hästryggen är förkylningen som bortblåst i alla fall för en timme.
Det känns så bra att ta sig egen tid till ridning, för att satsa på sig själv. Och det känns helt underbart att all tid jag tillbringar i sadeln på min häst har givit så gott resultat.
Jag får hem 3 st nya träningshästar i dagarna, en av dom känner jag redan och hon är verkligen ett sto med stort H, jättekul att rida, vacker att se på, så lyckans mig som har detta jobbet. De andra två som kommer känner jag inte , men nya bekantskaper är alltid kul, hoppas att dessa 2 inte är något undantag, ska bli roligt i alla fall. Och inte att glömma så har jag fått äran att vara hästvakt till en vän, det är en äldre kille, hoppas att han kommer att trivas hos oss några veckor.
Nu är det kväller och jag är trött, så godnatt värld
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons