fredag 16 april 2010

Smink!

Hej hopp!
Idag mår jag betydligt bättre, efter en behövlig dusch och lite hårtvätt så åkte sminket fram.
Vad mycket bättre allt känns när consilern har raderat ut snyt röda elvor under näsan och Lancomes mascara tillsammans med lite vit ögonskugga har piggat på ögonen. Det är nästan som man känner sig redo för världen igen.
Matlusten och energin är inte helt tillbaka än men jag är nog inte ensam om att ha täppt näsa i dessa dar, så en god lättlagad pasta är tipset på Lördagsmaten.
Användfärska tageliateller, koka dom tills det är två min tidigare som de är klara. Häll av vattnet. Ställ på plattan igen och häll på ca 3 dl vanlig grädde. Pressa i 2 vitlöksklyftor, salt och nymalen svart peppar. Häll i en dl gröna ärtor.
Ta en ganska bra rökt skinka och strimla i smala bitar och stoppa i kastrullen.
Låt allt sakta koka upp under om rörning.
Hitta riktigt röda kvist tomater. klyfta dom, det är viktigt att ta ut kärnhusen, så bara det goda köttet av tomaten rörs ner i pastan.
Servera med blandsallad och lite balsamicovinäger och en god olja.
Maten är klar på 15 min och man har bara använt en kastrull. Det tycker jag är bra mat att bjuda på speciellt om man är många.
Till dessert får vi en god kaffe drink.
2 cl Baylis, 2cl cognac lägg i lite farinsocker i botten, häll starkt bryggt kaffe över. Toppa med vispad grädde.
om man inte vill ha alkohol i kan man ta lite kola sås i botten innan kaffet och grädden slås på.
När jag jobbade som bartender, var jag på kurs hos en irländare som talade om att en kaffe drink absolut inte får drickas med sugrör, han sa att den skulle kännas som en kyss, kall på överläppen och varm på underläppen. Om han har rätt vad vet jag, men jag kanske testar i helgen. (Kaffedrinken i alla fall).
Ridtipset denna vecka får nog bli en rekommendation att gå på vår clinic 24 april. Det är inspirerande att se olika hästar, träffa andra häst människor och prata häst med.
Eftersom vi har valt islandshästen är tölten något som ligger oss alla nära hjärtat, och som alla vet är det förb.....svårt att tölta en riktigt bra bärig, elastisk ock taktren gångart.
Därför är det just tölt som är temat för cliniken.
Trevlig helg Kram
ps Isadora Vibra Lash Mascara är riktigt bra, även att det är en lite billigare mascara ds

2 kommentarer:

  1. Kul att du skriver så mycket men om jag skulle läsa allt du skriver så får man sitta hela dagarna, är det meningen? Jaha du vill att man ska börja dagen med läsningen då förstår jag!! hihi cia

    SvaraRadera
  2. Ha Ha, ja det skulle man kunna säga.
    I fall jag inte lyckas prata ihjäl mina vänner, får jag försöka skriva ....../kram Lotta

    SvaraRadera

Annons