onsdag 3 mars 2010

Vilken dag! Solen skiner fåglarna kvittrar äntligen lite vårkänning, fodra frukost och ut med hästarna så de också får ta del av den fina dagen, så länge som möjligt. Hittills har min dag gått bra. Siste hästen ut är min käre vapendragare mosi som ska ut i hagen, lite yster dagen till ära och hingsten i honom börjar så smått titta fram igen. (vårsol och brunstiga ston )Jag släppte honom och precis i det ögonblicket ser jag tråden har blivit nersprungen på natten, tur att han är en vänlig och lydig själ som inte har något emot att komma till matte igen när han är lös. In med hästen igen och ryck ut för att laga tråden. När jag trampade ut i hagen trampade jag ner till låren på vissa ställen i snön, pustande och frustande fick jag ordning på tråden. En gång i tiden var även jag vältränad, sportade och tränade väldigt mycket. Nu knackade det på dörren och mina föräldrar står utanför med färska semlor, välsingnade bakverk. Så tur som en tok, att ta tag i hälsa och konditionen får vänta, i alla fall till semlan är uppäten. kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons