måndag 29 mars 2010

Hej hopp!
Alla som känner mig vet att jag har Glamor på tv4+ mån-fredag. Jag har följt serien sen nästan 20 år tillbaka. Som gammal restaurangräv jobbar man ofta lunch, sen går man hem på timmar för att jobba sen kväll. Timmarna använder man till att äta och vila och då på soffan till triviala program som man slipper tänka till, Andra pausprogram på den tiden var Dallas, Falcon Crest och andra underbara såpor ha ha! Och nu höll jag på att glömma Hem till gården som förövrigt också fortfarande går på 4:an dagtid.
Tänk vilken takt man orkade hålla då, Jag jobbade full tid som bartender, lagade mat och serverade i bland.
Och jag red oftast 2-4 hästar om dagen, hade en liten turridning, träningshästar och viss lektionstid. Utbildade mig själv i ridlära och tävlade lite grann, Pu! jag blir varm och trött bara att tänka på tempot jag höll, Men sen 13 år tillbaka har jag bara fokuserat på att utbilda hästar och ryttare. Restaurangerna har fått klara sig utan mig och jag utan dom, skönt, men en viss saknad har jag till glamorens rum på krogen igen, fast för i dag räcker det med att laga mat till ridkurser och vänner och familj ibland.
Och stall luktar betydligt mysigare än gamla barer!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons