måndag 22 mars 2010

Hej hopp!
Vaknade i morse och solen lyste in genom sovrumsfönstret, härligt det behövdes efter snöovädret i går. Lite lustigt att just nu när jag sitter och skriver om solen är det vädret på tvn jäk..... vilka mega flingor som ska komma ner i morgon. Hopplöst.
Jag brukar inte sörja mitt val som hästtränare , utan jag känner mig oftast priviligerad som har den möjligheten att vara så mycket anlitad att jag kan leva på det. Och har gjort i många år nu.
Men jag ska inte sticka under stolen att när snön yr runt skallen och man ska sitta upp på 4.de hästen för dagen är det tungt.
Men när man väl landar i sadeln vet man varför man har valt det livet trots snö, det är nämligen
jätte intressant att se vad varje individ bjuder på för dagen.
Och naturligtvis är det kul med någon lektioner varje dag, lite sällskapssjuk är jag allt. Jag pratar förmodligen ihjäl några människor varje dag, men jag tänker varje morgon, att i dag ska jag bli en bättre lyssnare. Men telia tackar oss sladdertackor, jag bruka ofta börja dagen med en stoooor kopp kaffe och sen ringer jag en god vän ,vad härligt det känns att få skvallra lite direkt på morgonen. Det berikar ens liv.

Jag läste något bra häromdagen.
A horse is always a horse, but a man whith out a horse is only a man!
Vi måste lära oss att förstå hästen, den kan aldrig riktigt lära sig förstå oss.
Visst är det gott att leva!!!!!!!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons