fredag 5 mars 2010

Hej hopp.
Idag vaknade jag åter till -15. Det känns som man kan vara utan minusgraderna nu. Jag tycker att vintern varit både vacker och härlig, ystra vinterhästar allt är rent och fint ute, och för oss som har hund är det perfekt, inget grus på golven. Men alla dessa superlativ om vintern börjar bli svårare att säga för var dag, när kung Bore inte vill släppa sitt grepp om vintern, såg att det i alla fall hade kommit vår tecken i skåne. Så hoppet finns!. I dag är det en tuff dag, maken är borta hela dagen, min duktiga stalltjej Hanna är ute och gungar på Östersjön med släkten(hoppas att allt är väl med dom, och att de inte har fastnat i isen). Så snart ska jag kavla upp ärmarna och börja dagen, vad gör jag en dag som denna jo: Hästarna fodras kl 7. Jag läser tidningen och matar mina hundar, äter lite frukost. Släpper ut hästarna 15 st bär vatten till hagen(skönt när sommarvattnet är igång igen) förra året var det 11 dagar som mitt vatten system inte fungerade till hagen. I år är jag inne på 130 dagar. Sen ska jag mocka alla boxar utom 3 st. Fodra lunch, sopa stallet och förbereda maten de äter inne rida mina träningshästar, och ta in flocken vid 15 tiden. Så förlåt mina egna raringar i dag får ni vila, matte vill inte vara ute i vintern mer. Men det är fredag och god mat och givet Let`s dans väntar kvällen mysigt. kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons