torsdag 25 mars 2010

Hej hopp och godmorgon!
Förr var jag så morgontrött, men nu vaknar jag av mig själv runt 7.00. Det är ganska skönt att vara uppe tidigt. Dagen blir så lång och man hinner med mycket. Snart är det dricka morgon kaffet på trappen dax, solen går upp över trädtopparna och alla skogsfåglarna sjunger Alla tre hundarna njuter i fulla drag av våren, deletar efter den första solstrålen för dagen som dom kan lägga sig och gona i. Vi går en ljuvlig tid tillmötes.
Jag hade 5 hästar att rida i går, det tar sin lilla tid men Kenneth som hade varit på industrimässan i stockholm kom hem tidigt och hjälpte mig att rida två. Det är lite skönt med sån hjälp, det är kul och nyttigt för mig att se hur hästen rör sig under annan ryttare. När jag hade ridit två skulle jag göra ett uppehåll och hjälpa en annan ryttare med töltsättning, sen skulle jag rida Mosi sist, Hoppas att alla vet att jag tycker att det är kul att rida alla hästar, men när man får sitta upp på ens egna känns det som hemma. Det som inte riktigt känndes vant i går var att när jag var klar med föregående ryttare kom min käre make ut med hästen med stort H.
Sadlad och tränsad bara att rida vilket lyx. Men det som blev mer lyxigt var att han tog hand om hästen när jag var klar. Skulle helt klart kunna vänja min vid de rutinerna varje dag.
Och det finns dagar ens gubbe är värd mer än andra, puss älsklingen och tack för igår.
Nu är det dax för utsläpp.
I morgon är det mat och ridtips fredag.Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons