lördag 6 mars 2010

Vilken dag! Hästarna står med solvarma pälsar i hagen, jag har ridit i tröja i dag skönt! Jag började att värma upp med Mosi min underbara hingst, Vår plan var i dag att från medeltempo trav göra halt (utan att inverka något med tygel.) sen komma fram i mellantempo trav igen. Efter ett tag gick det lysande, bara han får sina första 5 min att springa ur sig lite energi. Jag fortsatte sen att rida ett trevligt musblackt sto. Hon är inte så lat som hon verkar, därför är mitt jobb med henne att hitta fart framåt och motivation, så sitter hennes gångarter som smäck. Tredje och sista hästen i dag är ett ungt sto. Stor fin gång, härligt svung i traven, tölten lite travtaktig.
Behöver friska upp hennes minne lite, vem av oss det är som bestämmer, sen kommer förhållningarna att gå igenom mycket lättare. Det är inte att hon inte förstår utan att hon inte riktigt vill förstå alla gånger. göra henne lite piggare och gladare fram. Jag känner mig nöjd och har fått igenom det som jag tänkt. Hästarna sover tränade och nöjda i sin boxar. Jag hade tänkt att ta lite bilder i dag när jag red, men det fanns ingen hemma som kunde ta kort så jag gör nytt försök med lite soliga ridbilder i morgon. Lite god lördagsmat 2 chansen i melodifestivalen, ja det får duga i kväll kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons