tisdag 16 mars 2010


Hej hopp!

Det känns i luften att våren är på intågande, energin spritter i luften. I söndags var det dax att börja plocka ut bäddarna. Hanna och jag hjälptes åt vi skulle bara ta några kanske 2 st, det blev hennes 2 och mina 4. Pust vilken pärs. Tilläggas ska att våra boxar är 9 kvdrat . Men när allt är klart och ny ljuvligt strö ligger på plats är det härligt och våren kan komma på alvar!

Mycket att göra, träningshästarna avlöser varandra, kul att rida för fullt igen. I helgen kommer Kolbein en liten favorit, ja inte så liten men söt, jag brukar säga att jag är lite gudmor åt honom. Jag är naturligtvis glad åt att hanns matte Anna också är här ett par dagar.

Det är ett kul ekipage att undervisa, resultaten från gång till gång låter aldrig vänta på sig.

Kolbein ska även träffa kenneth" hovis," för när Kenneth var hos dom och skodde hästarna, så kom inte kolbein in, han stog i hagen och hade inte alls några planer på att bli skodd.

Snart är sommaren här kurser och ridläger med (vin och god mat). Underbart.

Men vi börjar med första kursen i påsk, läs inlägg den 2 mars finns information om den kursen. Det finns några platser kvar om ni vill efter anmäla er. Kram så länge och njut av sommarbilden här, den är från ett riktigt varmt och kul ridläger förra sommaren, längtar redan.

1 kommentar:

  1. Japp snart är vi hos er...räknar dagarna.. inte Bengan dock..haha

    SvaraRadera

Annons