torsdag 10 januari 2013

Torsdag!

Hej hopp! Hur man än gör så blir det fel känns det som i bland. Snön yrde mellan knutarna i morse och det blåste småjä... ute. I vanliga fall brukar jag ta ut flocken och låta de hästar som går i mindre hagar och i bland ensamna stå inne till vädret lugnat sig, det finns ju en anledning att man inte har valt att ha just de hästarna i en flock. Det är min hingst som går själv, en sent kastrerad valack som inte har blivit valacklugn för att gå i en flock med både ston och valacker. Se har vi 2 hästar som väl kunde gå i flocken, men dumt nog valde vi att inte sätta dom där och nu när det är brodd tider väljer i alla fall jag ,att inte pussla in nya hästar i flock på riktigt stora ytor. Och vad blev felet i dag,jo efter att hästarna hade ätit sin lunch i hagarna vände de inte som de brukar och lufsar upp i skogen igen, utan står och hänger vid ingångarna, eller som de flesta i dag roarsig med att sparka på varann, i en av hagarna var hästarna lite tossiga, men förståligt bakom hagen håller de på att avverka skog, och snålblåst och snö tillsammans med 2 gubbar som brännde med sina motorsågar för full, fick även de lugnaste islandshästarna att gå i spinn. Så jag plockade in hästarna. När sista hästen stog i boxen, slutade det att snöa, snart nog hördes inga motorsågar längre och ve och fan nu skiner solen, men jag tänker inte kasta ut hästarna igen, så vad fel det blev i dag;) Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons