fredag 25 januari 2013

Fredag!

Hej hopp! Jag är nog lika smart som en valnöt;) När minusgraderna tär på kroppen som mest vid allt ute arbete, och förkylningen är som jobbigast, då har gubben med hjälp av min trasiga pilates pump fått bollen rund och lagom hård igen. Glad som attan tar jag tag i träningen med bollen, jag vet ju att det är så nyttigt;)Det vore väl bra att ta det lugnt när det är rådande omständigheter, nejdå inte jag. Här gäller det att köra på så det ryker. 1:a dagen känns jätte bra, 2;a dagen jösses vad kul det är 3;dje dagen grym träningsverk, pust. Varför är jag en sån människa som ska göra allt så mycket, när jag tar mig för något. Varför kan inte jag förstå ordet lagom. Men jag är nog sådan. Jag är en humör människa på gott och ont. Jag hade nog passat bättre i ett annat land. Här i Sverige är man konstig när man blir rasande, eller säger vad man tycker, blir otroligt glad, skrattar högt, och är lite för yvig i sitt kroppsspråk. Här premeras man om man är, ja just det ordet,lagom. Ibland på morgonen tänker jag, idag ska jag vara lågmäld och mild i min framtoning för omväxlingsskull. Men hittills på mina snart 48 år har jag inte lyckas något bra med det. Och det är väl tur, för man är ju som man är, och duger man inte så är det så. Trevlig fredag på er och kram så länge! Mot stallet! Just ja, på em ska åka och träffa min lilla guddotter, det är som extra krydda på moset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons