tisdag 8 januari 2013

Tisdag!

Hej hopp!
Vilken dag;
Ett rör till vattenkopparna hade sprungit läck, så vattnet stog och sprutade i stallet. Så det var bara att stänga av vattnet till alla vattenkoppar. Tur nog att vattnet i sadelkamaren går på eget, så det i alla fanns en kran att ta vatten ut till hagarna ,16 st törstiga hästar skulle dricka när jag släppte ut dom i sina hagar, i vanliga fall efter att de har ätit frukost inne dricker dom och jag kan släppa ut innan jag börjar med vattnet.
Så nu har jag vattnat och halkat ut med hästarn, då var det resten kvar.
Så här års har vi bäddar i boxarna. Och alla som har tagit ut höga torvbäddar dessutom dränkta i vatten vet hur nice det är, men ca 20 skottkärror senare var det torrt och bara att ströa nytt i de berörda boxarna.
Härligt när man inser att 6 boxar till ska mockas, hästarna ska fodras lunch i hagen, det ska läggas kraftfoder i boxarna.
Här någonstans började jag inse att min rygg nog kommer att hålla dagen ut, men undra om jag kommer upp i morgon bitti;(.
Och när gubben hade lagat sprickan och jag tagit in hästarna, var jag säker på att mina träningsambitioner på hästryggen var ett minne blott.
Det blev en sväng till Ärla och handla lite, tur för oss att det finns en pizzeria där , så ett par pizzor fick följa med hem.
Jag skulle ju ring och boka ridhustid och fixa i kväll, men det är en dag i morgon med, god natt. Jag kommer att somna ovaggad i dag.
kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons