söndag 27 januari 2013

Söndag!

Hej hopp! Förkylningen på både gubben och mig vill inte släppa. Det känns som man går mer eller mindre i dvala hela tiden. En helt vanlig söndagmorgon i dag. Fodra hästar, hem och fika, släpa vatten till hagarn och foder till några hagar. Ta ut hästar. Nu på morgonen har en häst flyttat, och jag har öppnat upp en ny hage, kollat in rävarna som springer och ylar på åkern. När de inte är skabbiga är dom så fina. Första deltävlingen i Vintermästerskapen gick av stapeln på Strömsholm i går, ett trevligt arrangemang må jag säga. Jag har så fina hästar hemma, så ibland funderar jag varför inte jag är piggare på att tävla. För mig är det nog så att tiden inte riktigt räcker till,( För visso är det vad man prioriterar här i liver, jag har försökt att hitta lite mer luckor men i bland verkar det stört omöjligt. Om jag ska tävla ska jag vara så bra förberedd att det bara är att åka till tävlingsbanan och le, för om det inte går i alla fall, har jag gjort mitt bästa. För att åka och tävla och veta att man inte har en chans till finaler kan det lika gärna vara för mig. Nu till stallet igen, får man säga att man är trött på`t ibland. Jag behöver nog vara lite ledig, frågan är för dagen hur? Trevlig söndag på er kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons