tisdag 15 januari 2013

Tisdag!

Hej hopp!
Vad är det för dunder bakterie som slagit rot i min närhet och så även mig. Jag har snart inte träffat en enda människa som inte är förkyld och har gått länge med det. Jag blev dunderförkyld i slutet av oktober och runt jul var jag pigg och på igen. Men för någon dag sen började huvud och hals bråka med mig igen, och sjuk hängigheten kommer så sakta åter, när ska det vända.
Jag har bra elstaket runt mina hagar med tre trådar. Stora agregat så hästarna känner att det inte är skönt att gå ut.
I min stora hage nästan 4 ha är det ganska liten risk att de börjar leta sig ut,även på vintern när lunchmaten tagit slut. Det finns skog och stora ytor som de kan vandra på. Men mina mindre hager vore det riktigt skönt att ha trästaket runt. Jag har en rad trä och 4 trådar till hingsten, som absolut inte får komma lös.
Jag har högst upp på min önske lista 1 liten trähage på innergården, en rasthage till sådana snö dagar som i dag, så man slipper springa runt hela gården med hästar som inte går i flock.
Eller om man ska rida om en stund och bara vill att hästen ska vara ute medans jag mockar, så snälla tomten, undrar om du jobbar efter jul? men om så skulle jag bli så glad.
Kram så länge!

1 kommentar:

Annons