lördag 5 januari 2013

Gott nytt år!

2013!
Hej hopp, vad jag har varit flitig på bloggen,not!
Sanningen att säga har jag inte kommit in på bloggen, men i dag hjälpte Kenneth mig och vips så fungerar det, det finns mycket som jag är väldigt bra på, andra saker som jag är ganska bra på och vissa saker som jag är ganska krass på och dit hör datorer. Men jag hankar mig fram hjälpligt!
Vad har hänt sen sist:
Vardagen är som vanligt, jag har ägnat sommaren och hösten åt att renovera lite hemma, och vad fint vi fått det.
3 middagar har vi hunnit med att ha hemma under julen, och vad kul vi haft. Det är så roligt att laga mat och ha gäster när det är fint hemma.
På stallfronten är det lugnt, unghästerna som skulle ridas in under hösten är färdiga och hemskickade förutom Teir, som Ida har på foder åt Åsa.
Mina ridhästar har kommit lite ur fas just nu, jag fick en riktigt elak influensa i oktober , och inte förräns nu är jag riktigt frisk igen, så nu behöver både jag och hästarna lägga oss i hårdträning.
Jag ska sätta mig och planera inför vårens kurser, jag kommer att lägga ut det här.
Som vanligt är det fullt i stallet, men jag har några boxar i ute stallet som jag funderar på att fylla på så småningom.
I dag är det trettondagsafton och vi ska åka ut till mina föräldrar och få lite god mat, mysigt.
Varje dag som det är ganska milt väder och inte alldeles för mycket snö är jag glad.
Hagstaketen fungerar och snöar inte igen, jag behöver inte skotta, och taken viker sig inte av för mycket snö, nice.
Hästarna kan gå och fnula efter gräs i backen där det är barmark. Det blir alltid lite lugnare i hagen då.
Annars går det bara och väntar på lunch, och efter lunchen börjar väntan på att bli insläppta, O vad jag och hästarna längtar till våren, kram så länge.
Vill ni rida lektioner eller boka kurser går det bra att ringa, jag jobbar efter julen som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons